Fakulta strojního inženýrství UJEP

Implementace dlouhodobého záměru – Ústecký kraj


Název operačního programu: Operační program Jan Ámos Komenský, Akční plánování v území – IDZ
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_018/0009177
Realizace projektu: 1. prosince 2024 – 3. června 2028

Cíl projektu
Implementace aktivit a opatření naplánovaných v dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji a krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání, které povedou ke zlepšení kvality vzdělávání na území kraje.

Aktivity projektu

  1. Projektové dny na FSI UJEP
    Zaměřeno na rozvoj a posílení kompetencí žáků nematuritních oborů v oblasti moderních technologií, matematické a finanční gramotnosti nebo umění prezentace a zlepšování mluveného projevu. Cílem projektových dnů na FSI UJEP je seznámit žáky nematuritních oborů vzdělání středního odborného vzdělávání s odvětvími a činnostmi, které budou moci využít při svém studijním a profesním rozvoji a zároveň v každodenním životě. Konkrétně se jedná o tyto oblasti: Konstrukce robotického modelu, oživení a ovládání; Využití umělé inteligence (AI) v životě; Zapojování a oživení elektronických obvodů vč programování mikropočítače; Aplikovaná matematika a logické hry; 3D modelování a 3D tisk; Netiketa a kyberbezpečnost: chraň se; Prezentování a jazykolamy; Můj příjem a rozpočet.

  2. Rozvoj technologických kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků
    Zaměřeno na rozvoj technologických kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků v oblastech moderních a inovativních technologií. Cílem podaktivity je podpora a rozvoj kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků, které jsou spjaty s moderními technologiemi. Seznámení vedoucích pracovníků s možnostmi využití moderních technologií je zároveň důležité pro schopnost čelit i novodobým hrozbám, tudíž je mezi technologické kompetence zahrnuta například kyberbezpečnost. Dále je důležitá adaptace vedoucích pracovníků na technologické požadavky současné doby, jako je například využití AI, ale i využití robotiky nebo 3D tisku v nejrůznějších oblastech vzdělávacího procesu. Konkrétně se jedná o tyto oblasti: Využití umělé inteligence v procesu přípravy a vzdělávání; Kybernetická bezpečnost nejen v procesu vzdělávání; Aplikace robotických hraček a stavebnic; 3D skenování, 3D tisk a virtuální realita pro ředitele a zástupce.